Strona główna
Tutaj jesteś

Domowe sposoby na hemoroidy

18 kwietnia 2021 domowe sposoby na hemoroidy

Z problemem hemoroidów zmaga się coraz więcej osób. Warto wiedzieć o tym, że we wcześniejszych stadiach, z chorobą można poradzić sobie poprzez naturalną kurację. Domowe sposoby na hemoroidy, w momencie kiedy choroba dopiero zaczyna się rozwijać, są bardzo skuteczne.

Ciepła kąpiel

Ciepłe kąpiele łagodzą ból, wspomagają przepływ krwi i tym samym zmniejszają obrzęk. Do kąpieli warto dodać kilka kropel odpowiedniego olejku o właściwościach przeciwzapalnych. Świetnie sprawdzą się tutaj olejki takie, jak lawendowy, rozmarynowy, czy też cytrynowy. Takie kąpiele można stosować raz dziennie.

Okłady

Przy hemoroidach pomóc mogą również okłady. Na ból i krwawienie może pomóc zawinięty w szmatkę lód przykładany do miejsca obrzęku. Skuteczne jest również przykładanie wilgotnej torebki herbaty. Tanina, zawarta w liściach herbaty posiada właściwości ściągające i przeciwzapalne. Tego typu okłady można stosować kilka razy dziennie w zależności od potrzeb.

Przemywanie

Dobrym domowym sposobem na hemoroidy jest również przemywanie miejsc, w których wystąpił obrzęk. Wystarczy zaparzyć wywar z nagietka, skrzypu albo aloesu, poczekać aż wystygnie i moczyć w nić wacik, którym następnie przemywa się obrzęk. Tego typu wywary posiadają właściwości przeciwzapalne, antybakteryjne oraz przyspieszają gojenie się ran. Ranę taką należy przemywać kilka razy dziennie.

Higiena

Dbanie o higienę nie tylko zapobiega tworzeniu się obrzęków ale również wpływa na postępy w leczeniu choroby. W momencie, kiedy hemoroidy zaczynają się rozwijać, niezwykle ważne jest odpowiednie dbanie o higienę intymną. Należy regularnie, przynajmniej raz dziennie się kąpać. Oprócz tego ważne jest również stosowanie odpowiednich kosmetyków do higieny intymnej. W momencie wystąpienia obrzęku, należy stosować delikatne kosmetyki, które dodatkowo nie podrażnią już wytworzonych ran.

Działania profilaktyczne

Zamiast leczyć hemoroidy, warto stosować działania profilaktyczne, zapobiegające się ich tworzeniu. Jednym z nich jest brak ruchu. Jeżeli większość dnia spędzamy w pozycji siedzącej, to sprzyja to tworzeniu się tego typu żylaków. Jeżeli mamy pracę siedzącą, to warto co jakiś czas stać i pochodzić choćby po biurze. Inną ważną kwestią jest odpowiednia dieta. Warto do posiłków wprowadzić większe ilości błonnika oraz w ciągu dnia wypijać jak najwięcej wody. Ponadto ważne jest również wprowadzenie do swojej diety dużej ilości surowych warzyw. Zdrowa dieta nie tylko pomoże w zapobieganiu choroby, ale również poprawi samopoczucie.

alergia

Redakcja drmedicus.pl

Nasza redakcja składa się z pasjonatów zdrowia, urody i diety.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Ból zęba w ciąży
Problemy z erekcją i libido
Akcesoria do karmienia piersią