drmedicus.pl

drmedicus – zdrowie, dieta, lifestyle, uroda

mity o zdrowym żywieniu
Lifestyle

Najpopularniejsze mity o zdrowym żywieniu

Chęć zdrowego życia, a przede wszystkim odżywiania się w sposób bezpieczny dla swojego ciała doprowadziła do powstania wielu, często niebezpiecznych mitów. Warto więc wiedzieć, jakie są najpopularniejsze mity o zdrowym żywieniu, aby nie popełniać błędów podczas komponowania swojego własnego posiłku.

Nie jedz po godzinie 18

Jednym z najczęściej powielanych mitów jest ten dotyczący pory ostatniego posiłku w ciągu dnia. Nie wiedzieć czemu, określony on został na godzinę 18. Oczywiście skutkuje to często głodówką, a także zwyczajnym podjadaniem w nocy, co prowadzi do zwiększenia wagi ciała.
Jak to więc przedstawia się naprawdę? To prawda, nie powinno się jeść tuż przed zaśnięciem, ponieważ może to pogorszyć jakość snu i utrudnić zasypianie. Godzina 18 nie ma tu jednak żadnego sensu, ponieważ zwyczajnie odradza się jedzenie na 2 godziny przed snem, więc jeśli ktoś kładzie się około północy, to ostatni posiłek o 18 może być prawdziwą torturą.

Kawa odwadnia

Kolejnym często powielanym mitem jest ten dotyczący picia kawy, a właściwie jej negatywnych skutków w postaci odwodnienia i wypłukania z organizmu potasu. Podobnie jak w przypadku wcześniejszego mitu, czyli ostatniego posiłku, tak i tu jest nieco prawdy. Kawa może odwodnić i wypłukać z organizmu potas, lecz przy naprawdę ogromnych jej ilościach. Picie jednej, a nawet dwóch lub trzech filiżanek dziennie nie będzie miało żadnego negatywnego wpływu na organizm.

Mleko jest dobre na kości

Jednym z najpopularniejszych, bo aż powielanym w reklamach telewizyjnych mitem jest ten dotyczący pozytywnego wpływu mleka na kości. Dowodem na to, że jest to mit, jest fakt, że kraje takie jak Holandia, Finlandia, Norwegia, czy też Anglia, czyli te o największym spożyciu mleka w Europie, cechują się również największym odsetkiem osób chorujących na osteoporozę. Produkty mleczne zakwaszają organizm, a ten starając się przywrócić odpowiednią równowagę kwasowo-zasadową uwalnia z kości wapń, co oczywiście je osłabia.

Najważniejsze są kalorie

Jest to bardzo popularny mit wśród sportowców i osób chcących zmniejszyć wagę. Liczenie kalorii jest bardzo popularne, co doprowadza do powszechnego u tych osób wydzielania sobie porcji określonego rodzaju produktów. Niestety jest to poważny błąd, ponieważ znacznie ważniejsze od liczenia kalorii jest to, co się dostarcza do organizmu. Liczy się tu bowiem to, ile dostarczy się witamin, mikroelementów i substancji odżywczych. Samo liczenie kalorii i ustawianie pod nie diety bardzo szybko może doprowadzić do pogorszenia się stanu zdrowia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *