Zasady zdrowego odchudzania

Nadwaga jest powszechnym problemem we współczesnym świecie. Nie ma co się go wstydzić, znacznie lepszym rozwiązaniem będzie podjęcie walki z dodatkowymi kilogramami. Powinniśmy jednak robić to z głową, aby odchudzanie nie odbiło się negatywnie na naszym zdrowiu. Oto 10 zasad zdrowego odchudzania.

Unikaj jedzenia jednego rodzaju produktów

Odchudzając się często zapominamy o tym, że nasza dieta powinna być zróżnicowana. Potrzebujemy witamin oraz składników mineralnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Poza tym odżywianie się na przykład głównie warzywami może prowadzić nie tylko do utraty wagi, ale i wody. To z kolei spowoduje, że po pewnym czasie nasza waga znowu się zwiększy.

Nie unikaj produktów mącznych

 Wielu z nas wydaje się, że produkty mączne są kaloryczne. Nie jest to do końca prawda. Zarówno pieczywo jak i makarony zawierają duże ilości cennych składników, na przykład witaminy z grupy B. Są one potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Minimum 5 posiłków dziennie

Lepiej jeść mniej, ale częściej. Zasada ta jest jak najbardziej pozytywna z punktu widzenia zdrowego odżywiania. Powinniśmy się nimi nasycić, a nie przejeść, co jest jak najbardziej niezdrowe. A co jeść? Posiłki muszą być zróżnicowane, bogate w węglowodany, białka i tłuszcze.

Nie ma odchudzania bez śniadania

Podstawą naszego odżywiania powinno być pożywne śniadanie. Nasycając głód z rana, możemy bowiem dłużej wytrzymać bez jedzenia w ciągu dnia. Pamiętajmy jednak, że nie może być ono jedynym posiłkiem.

Nie jedz przed snem!

Ostatni posiłek w ciągu dnia powinna stanowić kolacja. Kiedy najlepiej ją spożywać? Zasada jest prosta – ostatni posiłek jemy nie później niż dwie godziny przed snem. Co ważne, powinna się ona opierać przede wszystkim na białku. Wydziela ono bowiem hormon wzrostu, a nie insulinę, co również pomaga spalać tkankę tłuszczową.

Pij około dwóch litrów wody na dobę

Organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje także odpowiedniego nawodnienia. Optymalny poziom zapewni mu przyjmowanie około 1,5-2 litrów płynów w ciągu doby. Najlepiej rozłożyć ich spożywanie na poszczególne pory dnia.

Tłuszcze nienasycone – pamiętaj o nich

Tłuszcze nienasycone są niezwykle ważne z punktu widzenia zasad prawidłowego odżywiania. Są one obecne przede wszystkim w rybach, oliwie z oliwek, a także w orzechach. Co ważne, wpłyną one pozytywnie nie tylko na naszą wagę, ale również na ogólną kondycję organizmu.

Zapomnij o cukrze

Odchudzając się warto pomyśleć o zamienniku dla powszechnie stosowanego cukru rafinowanego. Istnieją bowiem znacznie zdrowsze alternatywy. Jedną z nich jest ksylitol, cukier uzyskiwany z brzozy. Ma on nie tylko niższy indeks glikemiczny, ale również zmniejsza ochotę na spożywanie słodyczy.

Nie jedz dań gotowych

Powszechny pośpiech nie jest sprzymierzeńcem w procesie odchudzania. Będąc w ciągłym biegu nierzadko bowiem sięgamy po dania gotowe. Tak jest szybciej, wygodniej. Niestety, bardzo często są one przygotowywane z marnej jakości składników, a co za tym idzie, nie wpływają korzystnie na naszą wagę. Unikajmy ich kiedy tylko możemy!

Unikaj smażonego

Wielu z nas nie wyobraża sobie kuchni bez kotleta schabowego. Problem w tym, że produkty smażone są niezdrowe, a w dodatku kaloryczne. Podobnie rzecz ma się z ciężkimi sosami. Rozwiązanie jest więc proste – chcesz schudnąć, unikaj tego typu posiłków!

Odchudzanie nie jest procesem łatwym. Wielu z nas walczy ze swoją nadwagą przez długi czas, z różnym skutkiem. O tym jak skutecznie się odchudzać dowiesz się z najnowszego numeru magazynu „Dr Medicus”. Nie czekaj, już dziś zacznij walkę ze swoimi kilogramami!