Mniszek lekarski – 8 rzeczy, których o nim nie wiesz

Jako chwast mniszek lekarski nie wzbudza pozytywnych skojarzeń. Popularnie nazywany jest „mleczem” lub „dmuchawcem”. Jednak ta niepozorna roślina ma wiele cennych właściwości. Duża zawartość magnezu, żelaza i cynku, to nie jedyne jej atuty. Poznaj osiem niezwykłych właściwości mniszka lekarskiego!

Wspomaga procesy trawienne

Powinien znajdować się w diecie każdego, kto zmaga się z problemami układu pokarmowego. Mniszek stymuluje produkcję soków trawiennych. Chroni przed powstawaniem zaparć oraz zaleganiem pokarmu w żołądku czy jelitach.

Mniszek pobudza wątrobę i nerki do pracy

Mniszek doskonale wpływa na narządy odpowiadające za detoksykację organizmu, intensyfikuje je. Pobudza do działania nie tylko wątrobę, ale także nerki, przez co działa moczopędnie. Pozwala szybciej i skuteczniej pozbywać się ubocznych produktów przemiany materii. Zapobiega również tworzeniu piasku i kamieni.

Usuwa nadmiar wody

Ważny jest tutaj nie tylko aspekt zdrowotny, ale i pielęgnacyjny. Mniszek lekarski doskonale rozprawia się z nielubianym cellulitem wodnym. Zmniejsza także opuchliznę. To wszystko, dzięki skutecznej redukcji nadmiaru wody, która zalega w organizmie. Warto włączyć go do codziennej diety, szczególnie wtedy, gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy.

Walczy z nowotworami

Mniszek lekarski jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy. Substancje te zapobiegają uszkodzeniom komórek. Pokonują wolne rodniki, które mogą stać się przyczyną nowotworów, a w najlepszym wypadku przedwczesnego starzenia się. Mniszek ma także działanie bakteriobójcze dzięki zawartości tanin. Stanowią one potencjalną ochronę przed chorobami nowotworowymi. Warto zatem zastosować go w ramach naturalnej terapii antynowotworowej. Ponadto należy pamiętać, że ten rodzaj kuracji nie wiąże się ze skutkami ubocznymi, a także wykazuje wysoką skuteczność w eliminowaniu nowotworów.

Przeciwdziała cukrzycy

Liczne badania dowodzą, że mniszek lekarski jest niezawodny w obniżaniu poziomu cukru we krwi. To dobre rozwiązanie dla osób, które zmagają się z cukrzycą. Wszystko dzięki wspomnianym już właściwościom moczopędnym oraz stymulowaniu produkcji insuliny. To kolejny powód, dla którego warto zastosować naturalną metodę walki z chorobą, bo i tym razem nie ma mowy o niekorzystnych skutkach ubocznych.

Łagodzi zakażenia dróg moczowych

Herbata z mniszka lekarskiego, może być pomocna w przypadku nieprzyjemnych infekcji dróg moczowych, zaburzeń pracy pęcherza, problemów z nerkami, a także cyst narządów rozrodczych.

Herbata z mniszka lekarskiego – jak ją przygotować?

Przygotowanie herbaty jest niezwykle proste. Są dwa sposoby, aby cieszyć się tym prozdrowotnym naparem.

Pierwszy sposób: Do przygotowania pełnowartościowego naparu wystarczy zebrać 50 gramów liści i korzeni tej popularnej rośliny. Należy pamiętać, aby wybrać obszary wolne od zanieczyszczeń.

Roślinę należy pokroić oraz gotować w litrze wody. Czas gotowania nie powinien przekroczyć 2 minut. Po 15 minutach herbata jest gotowa do spożycia.

Drugi sposób: 2 łyżki stołowe pokrojonych korzeni trzeba wrzucić do około 300 mililitrów wrzątku. Należy przykryć i gotować przez 2 minuty. Po zestawieniu z ognia, dodać 2 łyżki drobno posiekanych liści mniszka lekarskiego i zaparzać przez około 35 minut. Po tym czasie, napar jest gotowy do spożycia.

Mniszek lekarski to naturalne remedium na wiele dolegliwości. Warto mieć go w domowej apteczce. Brak skutków ubocznych podczas takiej domowej kuracji, jest jej dodatkowym atutem. Nie tylko mniszek może wspomagać walkę z popularnymi schorzeniami. Jest mnóstwo roślin, o których wielu z nas nie ma pojęcia, a mogą one korzystnie wpłynąć na funkcjonowanie naszego organizmu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat przeciwdziałania infekcjom lub chcesz zdobyć wiedzę o naturalnych metodach walki z popularnymi chorobami, koniecznie sięgnij po magazyn „Dr Medicus”. Zadbaj o zdrowe swoje i swoich najbliższych, zanim będzie za późno!