Uważaj! Ból zęba może Cię zabić

ból zęba

Dręczą Cię migreny, bóle zatok, masz kłopoty z sercem? Czy wiesz, że przyczyną tych dolegliwości może być nieleczona infekcja zęba? Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak niewiele potrzeba, by z małego zakażenia w jamie ustnej rozwinęła się choroba zagrażająca Twojemu zdrowiu, a nawet życiu!

Spójrzmy prawdzie w oczy – nie dbamy o swoje zęby1. Leczymy mleczaki i wady zgryzu, bo to wymuszają na nas rodzice. Z wiekiem jednak stajemy się coraz bardziej leniwi. Gdy boli nas ząb, nie idziemy do dentysty, tylko czekamy, aż dolegliwość minie. No cóż… Wizyta w gabinecie stomatologicznym nie należy wprawdzie do najprzyjemniejszych, ale może nas uchronić przed poważnymi komplikacjami zdrowotnymi.

Ból zęba – od niego wszystko się zaczyna

Większość ludzi nie traktuje bólu zęba poważnie. Zwykła tabletka przeciwbólowa jest w stanie sprawić, że problem minie. Ale czy na pewno? Wielkie koncerny farmakologiczne zbijają fortunę na naszej niechęci do dentysty. A infekcja rozwija się dalej, mimo iż ból ustąpił. W chorym zębie namnażają się bowiem niebezpieczne dla zdrowia bakterie gnilne, które rozprzestrzeniają się po całym organizmie. Przed tym jednak nikt nas nie przestrzega…

Liczba groźnych schorzeń, które mogą być wywołane nieleczonymi zębami jest długa. Od problemów z nerkami, zapalenia układu pokarmowego i jelit, poprzez choroby oczu i uszu, aż po nowotwory głowy i szyi. Z raportu opracowanego przez Śląski Uniwersytet Medyczny wynika, że najczęstsza przyczyną tych schorzeń jest właśnie zakażenie pochodzące od zębów. Przerażające statystyki mówią, że aż 40 proc. takich przypadków kończy się śmiercią chorego!

To Ci wyjdzie na zdrowie!

O tym jak ważny jest stan zębów świadczy też fakt, że pacjenci przyjmowani do szpitala są poddawani rutynowej kontroli uzębienia w celu wykluczenia potencjalnych zakażeń. Nie warto jednak z tym aż tak długo zwlekać. Potraktuj ból zęba jako sygnał alarmowy i dowiedz się, o jakich schorzeniach Cię ostrzega. Ta wiedza może uratować życie nie tylko Tobie, ale całej Twojej rodzinie. Więcej na ten temat znajdziesz w nowym magazynie „Dr Medicus”. Przeczytasz w nim też o wielu innych naturalnych metodach na zachowanie zdrowia i dobrej kondycji.

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z ofertą prenumeraty magazynu profilaktyczno-zdrowotnego Dr Medicus

1. Dr I. Gnach-Olejniczak, Tykająca bomba, czyli dlaczego warto dbać o zęby, Wrocław 2012, s. 5.