Ugryzł Cię kleszcz? Zobacz, co zrobić!

jak usuwać kleszcze?

Chyba każdy z nas przyniósł kiedyś ze sobą ze spaceru kleszcza. Wielu osobom nie udaje się uniknąć wbicia się tego pasożyta w ciało. Gdy do naszego ciała przyczepi się kleszcz, musimy go jak najszybciej prawidłowo usunąć. W takich sytuacjach często decydujemy się na „ludowe” sposoby. Smarujemy kleszcza masłem lub alkoholem, przypalamy go albo posypujemy solą. To niebezpieczny błąd!

Podrażniony pasożyt zaczyna się ślinić i, jeśli jest nosicielem chorób, wypuszcza do naszego krwiobiegu bakterie powodujące boreliozę oraz wirusy, które wywołują odkleszczowe zapalenie mózgu. Pierwszym objawem, który powinien nas w takiej sytuacji zaniepokoić jest rumień wokół miejsca ukąszenia.

Jak bezpiecznie usunąć kleszcza?

Nawet bezpieczne pozbycie się kleszcza – wyciągnięcie go pewnym ruchem ku górze przy pomocy specjalnej pęsety – nie daje nam 100% ochrony przed zakażeniem niebezpiecznymi chorobami, które w skrajnych przypadkach mogą okazać się śmiertelne.

Specjaliści przez długie lata zastanawiali się, w jaki sposób można zabezpieczyć się przed tak groźnymi skutkami ukąszeń kleszczy. Powstały na ten temat setki prac naukowych i raportów. Ich sporządzenie zajęło kilkadziesiąt lat.

Na ich podstawie została opracowana metoda, która znacząco minimalizuje ryzyko zakażenia i późniejszej choroby. Sprowadza się do 5 prostych kroków, które są łatwe do wykonania dla każdego.

Odpowiedź, co zrobić w przypadku ukąszenia kleszcza i jak najlepiej zabezpieczyć się przed chorobami przenoszonymi przez te pasożyty znajdziesz w najnowszym numerze Dr Medicus, do którego dostęp możesz uzyskać klikając w poniższy link. Musisz działać szybko, ponieważ nakład magazynu jest ograniczony i wkrótce może go zabraknąć.

W magazynie znajdziesz również wiele innych doniesień ze świata medycyny, o których nie powie Ci Twój lekarz.