Tyjesz? Nie, to tylko nadmiar wody w organizmie!

nadmiar wody w organizmie

Uczucie ciężkości, opuchnięte łydki i obrzęki wokół kostek – to sygnały, że cierpisz na nadmiar wody w organizmie 1. Nie możesz ich lekceważyć! Nadmiar wody jest bowiem jedną z najczęstszych przyczyn niekontrolowanego przyrostu wagi. Co zatem należy zrobić, aby pozbyć się tego problemu?

1. Nawodnij swój organizm

Najlepszym sposobem na nadmiar wody jest picie jeszcze większej ilości wody. Brzmi absurdalnie, prawda? Zbyt mała ilość płynów zmusza bowiem Twój organizm do obrony przed odwodnieniem. Zamiast pozbywać się nadmiaru wody wraz z oddechem, potem czy moczem, komórki zaczynają ją magazynować. Dlatego nawet, jeśli zatrzymujemy w organizmie wodę, nie możemy ograniczać jej picia. W dalszym ciągu trzeba dostarczyć do organizmy przynajmniej 2 litry płynów.

2. Ogranicz sól

Zdaniem specjalistów to właśnie nadmiar soli w diecie jest najczęstszą przyczyną zatrzymywania wody w organizmie. Nie oznacza to jednak, że należy całkowicie z niej zrezygnować. Przede wszystkim warto odstawić wszystkie słone przekąski, w tym paluszki, krakersy i chipsy. Na początek ogranicz także spożywanie żywności wysoko przetworzonej, takiej jak: gotowe sosy, zupy ekspresowe czy ketchup.

3. Zwiększ ilość błonnika w diecie

W ten sposób szybko pozbędziesz się wody, która zalega w Twoim przewodzie pokarmowym. Przyśpieszysz także swoją przemianę materii, dzięki czemu obrzmiały i napuchnięty brzuch wróci do normy. Gdzie znaleźć naturalny błonnik? Jego źródłem są bakalie, płatki owsiane, otręby pszenne, nasiona i owoce. Większość z tych produktów zawiera również duże ilości potasu, który pozytywnie wpływa na pracę nerek.

Co zrobić, jeśli mimo stosowania tych zasad dalej mamy problem z zatrzymywaniem wody w organizmie? Jakie są tego konsekwencje? Czy może być to objawem poważnej choroby?

Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w magazynie Dr Medicus

1. R. A. Karp, Encyklopedia uzdrawiania Edgara Cayce’a, Gdańsk 2010, s. 111.