5 powodów, żeby zacząć rozciąganie

Ćwiczenia rozciągające są podstawowym elementem każdego treningu. Nic dziwnego, bowiem rozciąganie ma niezwykle pozytywny wpływ na organizm człowieka. Przede wszystkim sprawia, że ciało staje się bardziej gibkie, przez co zmniejsza się ryzyko wystąpienia kontuzji. Oto 5 powodów, dla których warto się rozciągać.

Ochrona przed sztywnieniem

O rozciąganiu powinniśmy koniecznie pomyśleć, jeżeli lubimy treningi siłowe. Tego typu ćwiczenia powodują bowiem, że nasze mięśnie sztywnieją oraz skracają się. Przez to zmniejsza się zakres ruchów poszczególnych partii ciała, a coraz większe mięśnie mogą naciskać na nerwy, co w konsekwencji prowadzi do pogorszenia przepływu impulsów nerwowych. Ponadto rozciąganie pozytywnie wpływa na uczucie zmęczenia czy bóle mięśni i stawów po treningu siłowym. Są one znacznie łagodniejsze i mniej dokuczliwe.

Sposób na stres

Stres towarzyszy nam każdego dnia i nie jesteśmy w stanie całkowicie się go pozbyć. Wiele jest bowiem czynników, które powodują zdenerwowanie. Wiążą się one z powstawaniem napięcia mięśniowego. Dzięki rozciąganiu możliwe jest rozluźnienie mięśni, szczególnie pleców i karku. Z całą pewnością wpłynie to korzystnie na poprawę naszego samopoczucia.

Sprawność na starość

Wiele osób w podeszłym wieku narzeka na kondycję swojego organizmu. Jednym z powodów są problemy z poruszaniem się. Mięśnie, które nie były rozciągnięte, przyczyniają się do szybszego zużywania stawów, co z kolei bywa przyczyną powstawania zwyrodnień. Zatem jeżeli pragniemy zachować sprawność na długie lata, rozciągajmy się!

Lepsze krążenie krwi

Nie najlepsze samopoczucie możemy niekiedy wiązać ze słabym krążeniem krwi. Tak się składa, że ćwiczenia rozciągające są jednym z najlepszych sposobów na jego poprawę. Mianowicie, wystarczy zaledwie 10 minut treningu codziennie, aby poczuć wyraźną różnicę. Dzięki takiemu wysiłkowi nasz organizm się dotleni, a krew zacznie krążyć znacznie szybciej. To także doskonały zamiennik kawy w walce ze zmęczeniem.

Rozciąganie na lepszy sen

Niektórzy z nas narzekają na problemy z zasypianiem. Przyczyny takiego stanu rzeczy są bardzo różne: odmiennie reagujemy na pewne czynniki, co odbija się na jakości naszego snu. Rozciąganie z powodzeniem może zastąpić nam leki uspokajające. Dzięki krótkiej serii ćwiczeń wieczorem poczujemy się rozluźnieni, zrelaksowani, a nasz umysł będzie znacznie bardziej odprężony. Z całą pewnością szybciej zaśniemy i nie będziemy niepotrzebnie budzić się w nocy. Jest jeszcze jedna rzecz – otóż rozciąganie poprawi również kondycję naszego kręgosłupa, który dokucza wielu osobom w czasie całonocnego leżenia w łóżku.

Trening rozciągający to zestaw prostych ćwiczeń, które możemy spokojnie wykonywać w domowym zaciszu. Warto rozpocząć już dziś, albowiem szybko poczujemy poprawę jakości naszego życia. O tym jak wiele korzyści płynie z rozciągania, dowiesz się z najnowszego numeru magazynu „Dr Medicus”. Znajdziesz tam także przykładowe ćwiczenia. Zatem – rozciągajmy się jak najwięcej!