Naturalna ochrona przed jesiennymi wirusami

odporność ochrona przed wirusami

W okresie jesienno-zimowym chętnie sięgamy po wszelkiego rodzaju suplementy, aby wzmocnić odporność. Niestety środki syntetyczne rzadko wpływają pozytywnie na organizm. Trudno jest znaleźć produkt, który będzie w pełni bezpieczny i skuteczny. Często potencjalne skutki uboczne suplementacji, mogą przewyższać korzyści.

Na szczęście jest co najmniej kilka skutecznych, naturalnych i bezpiecznych sposobów na wzmocnienie odporności. Te sposoby nie mają nic wspólnego z syntetycznymi medykamentami i często są od nich dużo skuteczniejsze. Poznaj je i obserwuj efekty.

  1. Ciepła woda z cytryną i miodem

W okresie jesienno – zimowym dzień lepiej zacząć od wody z cytryną. Będzie stanowić nie tylko dawkę energii, ale także wzmocni odporność.

Przygotuj szklankę ciepłej, ale nie gorącej wody. Dodaj świeżo wyciśnięty sok z połówki cytryny i łyżkę naturalnego miodu. Przygotowaną mieszankę wypij na czczo.

Dla wzmocnienia efektu, możesz dodać witaminę C w proszku (1000 mg).

  1. Herbata z korzeniem imbiru

To doskonała opcja szczególnie na chłodne jesienne lub zimowe wieczory. Herbata z imbirem ma działanie nie tylko wzmacniające odporność, ale przede wszystkim rozgrzewające. Imbir znany jest jako naturalny antybiotyk. Ma działanie odkażające, może pomóc w przypadku bólu gardła i kaszlu.

Herbata z imbirem może wspomagać działania profilaktyczne, ale także wzmacniać organizm, kiedy infekcja zaatakuje. Do herbaty dodaj łyżkę miodu, sok z cytryny lub sok z malin.

  1. Naturalne probiotyki

Kiszonki przygotowane latem, to idealne rozwiązanie na jesienne wzmacnianie odporności. Są bogactwem bakterii brobiotycznych, które wpływają na równowagę flory bakteryjnej w jelitach. W nich z kolei znajdują się limfocyty chroniące przed patogenami.

Kiszona kapusta, buraki i ogórki stymulują układ odpornościowy. Walkę z drobnoustrojami podejmie także niedoceniany kwas chlebowy.

  1. Warzywa

Surowe warzywa nie powinny stanowić sezonowej przekąski. Warto po nie sięgać przez cały rok, dzięki temu organizm będzie lepiej przygotowany na nadejście jesieni.

We wrześniu na szczególną uwagę zasługują czosnek i cebula – dwa naturalne antybiotyki. Mają działanie antybakteryjne i doskonale stymulują układ odpornościowy do walki z drobnoustrojami. Warto również sięgać po produkty bogate w witaminę C: jarmuż, szpinak, marchew, papryka, kalafior. Kanapki i sałatki wzbogacaj kiełkami. Zawierają chlorofil regenerujący układ odpornościowy.

Jeżeli nie lubisz surowych warzyw możesz je przygotować na parze – zyskasz ciepły i bogaty w witaminy posiłek. Dzienna porcja zalecana przez WHO, to pół kilograma świeżych warzyw i owoców!

  1. Miód

Nie musisz dodawać go do herbaty. Zadbaj o to, aby był to wysokiej jakości, naturalny produkt. Poszukaj wśród gospodarzy, mających własne pasieki. Po prostu sięgnij po łyżkę miodu, gdy masz ochotę na coś słodkiego.

Pamiętaj, że cukier w popularnych słodyczach, to pożywka dla bakterii. Naturalny miód będzie słodką i zdrową alternatywą.

Przez niemal pół roku organizm wymaga szczególnej uwagi. Zbiorowe środki komunikacji miejskiej, szkoła, praca, sklepy – niemal wszędzie czyhają wirusy i bakterie, atakują ze zdwojoną siłą.. Już we wrześniu warto podjąć działania, dzięki którym organizm obroni się przed wszelkiego rodzaju infekcjami.

Pamiętaj o jesienno-zimowych zasadach!

  1. Nie przegrzewaj organizmu i nie wyziębiaj. Ubieraj się warstwowo, na tzw. cebulkę.

  2. Zadbaj o umiarkowaną temperaturę w mieszkaniu. Zbyt duża amplituda pomiędzy jesiennym chłodem, a ogrzewanym mieszkaniem, nie służy odporności.

  3. Maszeruj na świeżym powietrzu. Ruch bardzo korzystnie wpływa na odporność organizmu. Niestety jest bardzo niedoceniany. Zwłaszcza, gdy na zewnątrz jest zimno. Wystarczy 30 minut spaceru dziennie!

  4. Nie zapominaj o śniadaniu. To najważniejszy posiłek w ciągu dnia, napędzający gospodarkę organizmu. Układ odpornościowy także potrzebuje energii. Zamiast owsianki, możesz zjeść ciepłe białkowo-tłuszczowe śniadanie.

  5. Wietrz mieszkanie. Zwłaszcza przed snem. Świeże powietrze jest zdrowsze i opóźnia rozwój bakterii.

Więcej na temat tego, jak dbać o organizm przez cały rok, znajdziesz w magazynie „Dr Medicus”. Podejmuj wyzwania i obserwuj zmiany. Naucz się słuchać organizmu i reaguj na wysyłane przez niego sygnały. Chroń siebie i bliskich!