Nieświeży oddech – zaniedbanie czy objaw choroby?

Nieświeży oddech

Nieświeży oddech utrudnia Ci życie, krępuje i zawstydza? Ta pozornie błaha dolegliwość może poważnie skomplikować Twoje życie. Zwłaszcza jeśli chodzi o kontakty międzyludzkie. Wprawdzie o nieświeżym oddechu nikt Ci wprost nie powie, ale na pewno poczujesz dyskomfort, gdy ludzie, z którymi rozmawiasz zaczną odwracać głowę.

Jeśli problem nie znika nawet po dokładnym umyciu zębów, być może cierpisz na halitozę. Zamiast więc sięgać po kolejną gumę miętową, postaraj się usunąć jego przyczynę. Tylko w ten sposób pozbędziesz się go raz na zawsze.

Czym właściwie jest halitoza?

Nieświeży oddech, nazywany fachowo halitozą1, nie jest niczym nadzwyczajnym. Szacuje się, że ponad 80 proc. ludzi boryka się z nim tuż po przebudzeniu. U niektórych ten nieprzyjemny zapach utrzymuje się nawet przez cały dzień. Skąd się bierze? Wywołują go siarkowodór i metanotiol, czyli substancje produkowane przez bakterie znajdujące się w jamie ustnej.

Zwalcz nieświeży oddech raz na zawsze

Wspomaganie się miętówkami lub gumami do żucia pomoże go zamaskować, ale nie usunie jego przyczyny. Zdaniem stomatologów za halitozę odpowiada głównie niedostateczna higiena zębów, dziąseł i języka. W skrajnych przypadkach, gdy pojawia się dodatkowo biały nalot na języku, może być ona objawem wielu niebezpiecznych chorób.

O tych chorobach może świadczyć nieświeży oddech:

• przewlekłe zapalenie wątroby,

• cukrzyca,

• anoreksja,

• zapalenie oskrzeli.

Na nieświeży oddech może wpłynąć także zakażenie bakterią helicobakter pyroli. Ze względu na obniżenie kwaśności soku żołądkowego ma ona na niego bezpośredni wpływ. Nieprzyjemnego oddechu z ust nie warto zatem lekceważyć. Uchroni Cię to przed rozwojem wielu poważanych dolegliwości i ułatwi kontakty towarzyskie. Przeczytaj o najskuteczniejszych metodach walki z halitozą w najnowszym numerze miesięcznika Dr Medicus i szybko pozbądź się tego problemu.

Kliknij w ten link już teraz, nie ma czasu do stracenia!

Jeśli znasz jakiś sprawdzony sposób na zwalczenie nieświeżego oddechu – koniecznie zostaw odpowiedź w komentarzu!

1. M. Chomyszyn-Gajewska, A. Skrzypek, Halitoza – diagnostyka i leczenie, Kraków 2013, s. 65-68