Niedobór magnezu i jego przerażające skutki, o których nie miałeś pojęcia!

Czym skutkuje niedobór magnezu?

Monika 9 lat walczyła ze swoimi problemami – depresja, zaburzenia lękowe, problemy ze snem. Przez te lata chodziła do różnych specjalistów – psychologów, psychiatrów, psychoterapeutów. Każda wizyta kosztowała ją powyżej 50 złotych, a żeby dowiedzieć się czegokolwiek musiała spędzić w gabinecie z jedną osobą co najmniej kilka godzin. Nie starczyłoby jej palców, aby policzyć ile razy zmieniała specjalistów…

Niespodziewana przyczyna

Wszyscy za przyczynę jej problemów uważali dzieciństwo, albo złamane serce. Śmiało mogła obstawiać na co padnie przy najbliższej wizycie w zależności od prowadzącego spotkanie. Mimo to, jej problemy wciąż trwały – ciało drżało, nieustannie czuła się źle, miała wahania nastrojów, ale przede wszystkim nie mogła spać i przez to piła jeszcze więcej kawy niż zazwyczaj. Do tego dochodziło dużo papierosów na złagodzenie stresu, oczywiście – niesłusznie.

Monika czuła, że jej depresja nie ma tylko podłoża psychicznego, bo przecież jej życie nie jest takie złe. W końcu postanowiła poczytać o problemie od strony biologicznej i znalazła odpowiedź – niedobór magnezu.

Magnez jest jonem wewnątrzkomórkowym, dlatego badanie jego poziomu we krwi nie wskaże nam prawdziwego wyniku, a co najwyżej lekkie zaburzenia jego gospodarką w przypadku chorób jak np. cukrzyca. Jak zatem dowiedzieć się, że mamy jego niedobory?

Wystarczy przeanalizować naszą dietę z ostatnich kilku lat. Białe pieczywo, produkty słabe jakościowo, a przede wszystkim – kawa, herbata, cola i napoje gazowane – to one są najbardziej odpowiedzialne za nasze problemy ze zdrowiem.

Niedobór magnezu może być przyczyną:

– złego samopoczucia, braku energii,
– nerwicy i depresji,
– problemów układu nerwowego – np. „skakania” mięśni, drżącej powieka,
– obniżonej odporności,
– zaburzenia rytmu serca,
– spadku potasu, co prowadzi do strzelania stawów czy zaburzeń pamięci.

Dlaczego cierpimy na niedobór magnezu?

Jeśli przez np. 10 lat wypłukiwaliśmy sobie pierwiastek z organizmu (a jego ilość jest ograniczona) to 1 czy 2 tygodnie suplementacji dużo nie zdziałają. Niestety dodanie do diety czekolady czy orzechów też zbytnio tu nie pomoże. Żeby uzupełnianie magnezu przebiegało w odpowiedni sposób trzeba uzbroić się także w witaminę B6, która przyśpieszy jego wchłanianie.

Średni zapas magnezu u człowieka to około 30 gramów. Wyobraźmy sobie, że codziennie przez 10 lat każdą kawą wypłukujemy jego pewną ilość, a nasza dieta nie dostarcza nam odpowiedniej dawki.

Codziennie tracimy powyżej 15 mg, a po latach mamy już duże ubytki w gramach. Jeśli wszystko będzie szło po naszej myśli i magnez z suplementacji odłoży się w naszym organizmie to jesteśmy w stanie uzupełniać 100 mg dziennie (wypełniając przy tym nasze dzienne zapotrzebowanie – 300 mg). W przypadku np. 15 gramów ubytku – co jest popularne przy stresującym trybie życia i nieprzemyślanej diecie – okres uzupełniania powinien trwać 150 dni.

Efekty kuracji magnezem

Monika będąc w bardzo złym stanie postanowiła spróbować tej metody i przygotowała się na roczną kurację. Już po 2 tygodniach suplementacji jej ciało zaczęło reagować – mięśnie przestały drżeć, miała więcej energii, była mniej drażliwa. Nie mogła uwierzyć, że tyle lat wmawiano jej różne choroby i zaburzenia psychiczne, oczerniano rodziców, a tak naprawdę problemem był jej organizm.

Dziś minął rok i Monika czuje się lepiej. Odkąd zadbała o swój niedobór magnezu i go uzupełniła, jej zdrowie wróciło do normy. Teraz potrzebuje tylko czasu na ułożenie sobie wszystkiego w głowie. Po latach życia w stresie ciężko jest oswoić się ze „zwykłą” sobą i zmienić przyzwyczajenia żywieniowe. Nie zamierza jeszcze rezygnować z suplementacji, a przede wszystkim wie, że już nigdy nie wyda złotówki na żadnego specjalistę od depresji.

NIE CZEKAJ, AŻ NIEŚWIADOMIE WYPŁUCZESZ Z SIEBIE CAŁY MAGNEZ.

JUŻ TERAZ SPRAWDŹ JAK ZADBAĆ O SWOJE ZDROWIE