Naturalne sposoby na dobry sen

Wiele osób żyje bardzo szybko często odmawiając sobie kilku godzin odpoczynku. Doba staje się za krótka na sen. Poranny zastrzyk kofeiny w postaci małej czarnej stawia na nogi, a słodka przekąska z dużą ilością cukru powoduje, że organizm nie odczuwa niedoboru snu. Niestety, to tylko pozory: taki tryb życia i dodatkowy stres, mogą doprowadzić organizm do kompletnej ruiny.

Złym rozwiązaniem są również środki farmakologiczne w postaci tabletek na sen czy leków uspokajających (te z kolei są silnie uzależniające). Warto więc poświęcić chwilę, aby poznać skuteczne i bezpieczne sposoby na zdrowy sen.

  1. Chmiel na lepszy sen

W tym przypadku nie chodzi o kufel piwa na dobranoc, ale chmiel jako środek ziołowy. Taki domowy napar, może bardzo ułatwić zasypianie i pozwoli ograniczyć nocne pobudki, ponieważ wspomaga sen głęboki. Dodatkowo chmiel działa uspokajająco i zawiera wiele związków mineralnych, korzystnie wpływających na funkcjonowanie naszego organizmu.

  1. Kozłek lekarski (Waleriana) obniży napięcie

To naturalny środek, który pomaga wyeliminować bezsenność. Od wieków stosowany jest jako środek uspokajający, ponieważ skutecznie obniża aktywność układu nerwowego. Zmniejsza przy tym uczucie niepokoju, nerwowość, pomaga opanować atak paniki. Korzeń kozłka skraca też czas zasypiania, a więc wydłuża ilość snu, dzięki czemu rano jesteś bardziej wypoczęty. Nie tylko ilość snu odgrywa kluczową rolę w walce z bezsennością. Ważna jest również jego jakość, głęboki sen sprawia, że nie budzimy się w nocy, a to pozwala na pełną regenerację organizmu.

Kozłek lekarski może być łączony z naparem z szyszek chmielu. Warto pamiętać, że dla poprawienia smaku i aromatu można dodać odrobinę mięty i cytryny.

  1. Rumianek ukoi nerwy

Drogocenny olejek eteryczny zawarty w rumianku to bogactwo właściwości nie tylko przeciwzapalnych, ale też uspokajających. Ta pospolita roślina od wieków wspomaga zdrowy sen. Co ciekawe, nie tylko wypijanie naparu może przyczynić się do ukojenia nerwów, ale także kąpiel relaksacyjna może zadziałać leczniczo i ułatwić zasypianie. Cudowne właściwości rumianku potwierdza fakt, że napar z tego zioła wykazuje działanie antynowotworowe.

  1. Lawenda poprawi jakość snu

Jej atutem jest przede wszystkim przyjemny, delikatny zapach, który wpływa kojąco na układ nerwowy. Badania dowodzą, że pomaga „wejść” w fazę głębokiego snu. Dzięki temu nie tylko organizm lepiej wypoczywa, ale też regeneruje się i sprawia, że budzimy się spokojni i jednocześnie pełni energii. Nie bez powodu lawenda polecana jest do aromatycznych kąpieli i masaży. Wpływa korzystnie na nastrój i zmniejsza niepokój.

  1. Passiflora usunie lęk i ułatwi zasypianie

Dla wielu osób nazwa może wydawać się egzotyczna, jednak w języku polskim brzmi znacznie mniej enigmatycznie: Męczennica cielista. Roślina ta wykazuje działanie uspokajające, ponieważ – jak dowodzą badania – hamuje aktywność neuronów. Wiele silnych leków wykazuje podobne działanie jak Passiflora. Warto sięgnąć po naturalne rozwiązania, które zawsze będzie bezpieczniejszym rozwiązaniem niż preparaty farmakologiczne. Męczennica cielista uspokaja centralny układ nerwowy, a dzięki temu też korzystnie wpływa na zasypianie i jakość snu.

Obecnie problemy ze snem są zjawiskiem powszechnym. Dynamika życia nie pozwala zatrzymać się i odetchnąć, a to z kolei wpływa na pogorszenie jakości snu oraz brak odpowiedniej ilości odpoczynku. Taki tryb życia wzmaga nerwowość, wywołuje niepokój i stres.

Zły stan emocjonalny może doprowadzić do wielu chorób i schorzeń. Ważne jest, aby reagować na zaburzenia snu i skutecznie z nimi walczyć.

Jest wiele ziół, obok których przechodzimy obojętnie, a mogą okazać się zbawienne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jeżeli szukasz skutecznych i naturalnych rozwiązań, a zdrowie najbliższych nie jest Ci obojętne, zacznij budować wiedzę i świadomość z magazynem „Dr Medicus”. Znajdziesz w nim bezpieczne sposoby na walkę z popularnymi dolegliwościami, a także porady jak chronić się przed kłamstwami koncernów farmaceutycznych. Działaj, zanim będzie za późno!