Kolagen nie tylko dla skóry. Dlaczego go potrzebujesz?

Kolagen zazwyczaj przywodzi na myśl reklamy kosmetyków (zwłaszcza tych dla kobiet). Myślimy o nim głównie w kontekście wyglądu cery i zmarszczek. Temat jest jednak bardziej złożony, bo kolagen pełni w organizmie szereg różnych funkcji. Wbrew pozorom dba nie tylko o młody wygląd skóry.

Niewiele osób wie, że kolagen znajduje się również w pożywieniu i to właśnie odpowiednia dieta wpływa korzystnie na nasze samopoczucie i wygląd. Faktem jest, że z biegiem lat dochodzi do osłabienia włókien kolagenowych, przez co skóra wiotczeje. Kolagen, który jest zawarty w kosmetykach, to tylko uzupełnienie pielęgnacji, a prawdziwą walkę o zdrowie i piękny wygląd skóry należy prowadzić głównie od wewnątrz.

 

Kolagen to nie tylko piękna skóra!

 

Często skupiamy się na dbaniu o swój wygląd, a zapominamy o tym, co dzieje się wewnątrz. Ciało człowieka to maszyna, o którą należy dbać nieustannie, aby jak najdłużej spełniała swoją funkcję. A jedną z tych najważniejszych funkcji jest swobodne poruszanie się. Jeżeli organizm nie dostaje odpowiedniej ilości kolagenu, jego struktury stawowe ulegają uszkodzeniu. Pojawiają się też problemy z kręgosłupem, a włosy i paznokcie stają się słabe i łamliwe.

Masz więcej niż 30 lat? Uważaj!

 

Badania dowodzą, że po 30. roku życia produkcja kolagenu drastycznie spada. Trudno cofnąć ten proces. Warto więc odpowiednio wcześnie zadbać o odpowiednią podaż kolagenu, aby opóźnić wszelkie oznaki starzenia i jak najdłużej cieszyć się wysoką sprawnością fizyczną i pięknym, młodym wyglądem.

 

Dieta kolagenowa nie musi być niesmaczna

 

Wielu osobom produkty bogate w kolagen nie odpowiadają, a nawet zniechęcają do zdrowej diety. To nieprawda, że trzeba jeść mięsne galarety i żelatynę, aby dostarczyć sobie kolagenu. Oczywiście wzbogacanie diety w produkty takie jak: galarety cielęce, rybne, zupy gotowane na wywarze z łapek kurzych, ma korzystny wpływ na cały organizm, jednak to nie jedyne rozwiązanie. Poza tym długotrwałe spożywanie salcesonu mogłoby doprowadzić do pojawienia się nadprogramowych kilogramów oraz kilku poważnych chorób. Alternatywą dla mięsnych dań bogatych w kolagen, stanowią galaretki owocowe.

Dieta wegetariańska nie przewiduje produktów odzwierzęcych, ale na szczęście to nie problem. Jest mnóstwo warzyw i owoców, które same w sobie kolagenu nie dostarczają, ale w naturalny i w pełni skuteczny sposób wspomagają jego produkcję w organizmie. Witaminy A, C, E, siarka, kwasy omega -3 i antyoksydanty biorą aktywny udział w budowaniu struktur kolagenowych. Żeby dostarczyć kolagen do organizmu sięgaj bez po te produkty:

  • Orzechy, migdały, oliwa z oliwek, kukurydza, ogórki – to produkty bogate w witaminę E.
  • Cytryny, pomidory, mandarynki, grejpfruty, truskawki, czarne porzeczki, papryka dostarczą do organizmu duże ilości niezbędnej witaminy C.
  • Szpinak, marchew, jarmuż jaja te produkty uzupełnią zapotrzebowanie na wit. A
  • Cebula i czosnek, znane jako naturalne antybiotyki dostarczą siarkę.
  • Tłuste ryby, łosoś, makrela, śledź, a także tuńczyk, to źródło kwasów omega-3.

 

Skóra, włosy, paznokcie, ale przede wszystkim stawy będą w znaczniej lepszej kondycji, jeżeli zadbasz o budowę struktur kolagenowych. Te witaminy, które są pomocne w ich budowie, stawiaj w swojej diecie na pierwszym miejscu.

Nie ma nic bardziej wartościowego niż Twoje zdrowie. Dowiedz się, jak o nie zadbać! Czytaj magazyn „Dr Medicus” i sprawdź, jak uchronić się przed wszelkiego rodzaju chorobami i schorzeniami. Naucz się szybko i skutecznie reagować na sygnały wysyłane przez organizm. Nie daj się oszukiwać koncernom farmaceutycznym i samodzielnie zadbaj o zdrowie swoje i bliskich!