Granat – prawdziwa eksplozja zdrowia

Poszukując smacznego a zarazem zdrowego składnika w naszym jadłospisie, z całą pewnością możemy postawić na owoce grantu. Ma on niesamowicie korzystny wpływ na nasz organizm. Jest źródłem wielu witamin i minerałów, a na dodatek posiada cenne dla zdrowia właściwości.

Intensywny smak granatu zawdzięczamy nasionom, których w jednym owocu jest od 500 do 600 sztuk. Każde z tych słodkich nasion jest bogate w witaminy i antyoksydanty, które korzystnie wpływają na nasze zdrowie i skutecznie chronią przed wszelkimi chorobami.

Granat – naturalne lekarstwo

Przede wszystkim, granat ma nieoceniony wpływ na układ sercowo – naczyniowy, z którym większość Polaków ma poważny problem. Udowodniono, że sok zawarty w owocach zapobiega uszkodzeniom naczyń krwionośnych. Dodatkowo obniża poziom złego cholesterolu we krwi, zapobiegając tym samym stwardnieniu tętnic – miażdżycy. Ale to nie wszystko: szklanka soku z granatu uchroni nasz organizm przez chorobami układu krwionośnego.

Zawarte w nasionach granatu polifenole, czyli przeciwutleniacze, pomagają zahamować rozwój wolnych rodników i usunąć je z organizmu. Dzięki temu, zmniejszają ryzyko wystąpienia różnych chorób (m.in. nowotworowych).

Działanie przeciwzapalne

Granat ma także właściwości przeciwzapalne. Stan zapalny to złożony proces, który powstaje na skutek osłabienia organizmu. Powodując wiele szkód w organizmie, długotrwały stan zapalny może doprowadzić do niebezpiecznych chorób, takich jak cukrzyca, choroby układu krążenia czy nawet nowotwór. Dlatego tak ważne jest, aby wzbogacić naszą dietę w produkty o działaniu przeciwzapalnym. Oprócz nasion granatu, na uwagę zasługują tutaj także imbir, kurkuma i rozmaryn.

Regulator ciśnienia krwi

Wiele osób ma problem ze zbyt niskim lub wysokim ciśnieniem. Powszechnie stosowanym rozwiązaniem problemów z ciśnieniem są leki, ale można sobie pomóc stosując naturalne środki. W tym wypadku świetnie sprawdzi się granat, który naturalnie reguluje ciśnienie krwi. Poprawia także jej przepływ, co jest szczególnie istotne przy chorobie wieńcowej.

Cenne składniki

Granat jest cennym dla zdrowia owocem, ponieważ w swoim składzie zawiera mnóstwo witamin i substancji odżywczych. Jest bogaty w witaminy C, E, B i A a także magnez, potas, krzem, jod i wapń. Zawarte są w nim duże ilości błonnika, białka i beta karotenu. Warto po niego sięgać pomimo jego wysokiej kaloryczności (83 kcal w 100 g owocu), bo ma niski indeks glikemiczny, a więc nie sprawi, że przytyjemy.

To jeszcze nie koniec jego zalet…

Oprócz korzystnego wpływu na układ sercowy, owoce granatu poprawiają kondycję naszego organizmu na kilka sposobów:

• Hamują proces starzenia
  • Pomagają przy problemach z trawieniem
  • Regenerują skórę i odmładzają ją
  • Łagodzą objawy menopauzy.

Granat na zdrowie

Granat to owoc, który z pewnością wzbogaci naszą dietę: można go wykorzystać do przygotowania zdrowych i smacznych deserów, soków i sałatek. Ma korzystny wpływ na serce, układ moczowy i trawienny. Obniża ciśnienie, reguluje poziom cholesterolu i glukozy we krwi, a dodatkowo odmładza i oczyszcza organizm z toksyn. Granat to prawdziwa witaminowa bomba, dlatego nie czekaj i sięgnij po niego już teraz! Więcej o naturalnych, zdrowych produktach przeczytasz w magazynie „Dr Medicus„.