10 powodów, dla których ciągle jest Ci zimno

Wśród nas są osoby, które ciągle odczuwają zimno. Nawet w upalne dni noszą ze sobą sweter, który zakładają w pomieszczeniach, gdzie pracuje klimatyzacja. Dlaczego tak jest? Co odpowiada za uczucie chłodu nawet wówczas, gdy na dworze jest naprawdę gorąco? Poznajmy 10 powodów takiego stanu rzeczy.

Anemia

Anemia, czyli inaczej niedokrwistość, polega na posiadaniu niewystarczającej ilości czerwonych krwinek w organizmie. Taki stan rzeczy wynika głównie z niedoboru żelaza. Anemia posiada wiele objawów. Wśród nich należy wyróżnić bladość skóry, poczucie osłabienia, a także odczucie zimna. Aby przekonać się o tym czy cierpimy na anemię, wystarczy proste badanie krwi.

Stan psychiczny

Być może zabrzmi to dziwnie, ale to czy jest Ci zimno, może zależeć od Twojego nastroju. Otóż ludzie, którzy cierpią, czują się samotni, przygnębieni, izolowani lub czują, że znaleźli się w nieprzyjemnej sytuacji, mogą czuć się wiecznie zmarznięci. Zatem nie pozostaje nic innego jak tylko dbać o swoją kondycję emocjonalną.

Zbyt szczupła budowa ciała

Wielu z nas chciałoby być szczuplejszymi, bowiem problemy z nadwagą mają negatywny wpływ na naszą kondycję. Nie zawsze takie myślenie jest jednak prawidłowe. Pomyślmy o tłuszczu jako „kocu” wokół ciała. Im mniej tłuszczu mamy jako osłonę, tym mniejsza ochrona przed zimnem. Zatem im jesteśmy szczuplejsi, tym szybciej nasze ciało traci ciepło. Ci, którzy mają niską masę mięśniową, również czują się zimniej” mięśnie zapewniają lepszą ochronę przed zimnem niż tłuszcz, ale jeśli nie mamy ich za wiele najpewniej będziemy marznąć.

Choroba Raynauda

Choroba ta powoduje, że palce u rąk i nóg stają się niebieskie w reakcji na stres lub przeziębienie. Jeśli więc czujemy, że nasze palce są odrętwiałe lub nawet bolą podczas krążenia krwi, powinniśmy udać się do reumatologa, ponieważ niektóre tego typu przypadki mogą przyczynić się do zapalenia stawów. Jest to bardzo rzadka dolegliwość, która dotyka głównie kobiety.

Niektóre lekarstwa

Niektóre lekarstwa mogą powodować, że odczuwamy chłód. Najlepszym tego przykładem są tak zwane beta-blokery stosowane w leczeniu chorób serca. Stąd też stale zimne stopy i dłonie są najczęstszym efektem ubocznym tego typu leków.

Stres

Nie od dziś wiadomo, że stres może wzmagać uczucie zimna. Zdenerwowani stajemy się bardziej wrażliwi na wszystkie czynniki, które mogą spowodować, że nasze ciało zacznie panikować również z powodu zimna. Znalezienie sposobów na złagodzenie stresu może znacznie przyczynić się do poprawy naszego samopoczucia. Może się jednak okazać, że będziemy potrzebowali pomocy terapeuty.

Zaburzenia podwzgórza

Dysfunkcja gruczołu zwanego podwzgórzem może mieć różne przyczyny. Wśród nich możemy wyróżnić chociażby uraz głowy lub jadłowstręt. W większości przypadków zaburzenia te można skutecznie leczyć. Jeżeli czujemy chłód, warto skonsultować się z lekarzem.

Infekcje grzybicze

Wydawać by się mogło, że infekcja grzybicza nie ma nic wspólnego z odczuwaniem zimna. Przede wszystkim chodzi tutaj o infekcje typu candida, która jest przyczyną grzybicy paznokci oraz pochwy. Tego rodzaju dolegliwości mogą mieć również wpływ na podwzgórze.

Niedoczynność tarczycy

Niedoczynność tarczycy jest powszechną przyczyną nieustannego odczuwania zimna. Lekarz może sprawdzić funkcjonowanie naszej tarczycy przeprowadzając badanie krwi. Może się okazać, że wdrożenie odpowiedniego leczenia rozwiąże problem.

Jest Ci zimno? To może być cukrzyca

Niektórym osobom cierpiącym na cukrzycę ciągle jest zimno. Lekarze nadal nie rozumieją, dlaczego tak się dzieje, ale może to być spowodowane nefropatią cukrzycową (uszkodzeniem nerek). Jest to powszechne u wielu diabetyków. Jeśli więc chorujemy na cukrzycę i często czujemy chłód, warto udać się do specjalisty.

Odczuwanie zimna nie jest tylko objawem, który wywołuje dyskomfort. Może ono bowiem świadczyć o znacznie poważniejszych problemach zdrowotnych. Więcej na ten temat dowiesz się na najnowszego magazynu „Dr Medicus”. Nie pozwól, żeby dolegliwości zdrowotne zmieniły Twoje życie w koszmar – działaj, zanim będzie za późno!