Czego Twój lekarz nie wie o chorobie zwyrodnieniowej stawów?

Jak objawia się choroba zwyrodnieniowa stawów?

Scenariusz zawsze jest podobny – poranne odrętwienie, problemy z ruchomością i elastycznością stawów. Do tego wkrótce dochodzą bóle przy poruszaniu się, obrzęki, a w końcu wszechogarniające zmęczenie. Lekarz do znudzenia powtarza, że to zwyrodnienie stawów i potrzebna jest fizykoterapia oraz przyjmowanie specjalnych suplementów diety. Niestety, to tylko mała część prawdy…

U wielu lekarzy, kiedy słyszą „ból stawów”, niemal automatycznie zapala się lampka z napisemchoroba zwyrodnieniowa”. Przepisują nieskuteczne leki, zalecają bezsensowne terapie i… nieświadomie pomagają rozwijać się chorobie. Brak dostępu do najnowszych badań i publikacji sprawia, że nie mają pojęcia, co tak naprawdę dzieje się z Twoim organizmem. W efekcie, kiedy przychodzisz do nich w desperacji i załamaniu, słyszysz jedynie „To normalne w Pana/Pani wieku”.

Tymczasem bóle stawów wcale nie muszą oznaczać choroby zwyrodnieniowej. Przeciwnie, mogą być wynikiem czegoś o wiele gorszego! Współczesna medycyna wyróżnia szereg schorzeń, które biorą się „niemal z niczego” i nie dają się zwalczyć konwencjonalnymi metodami. Przykładowo fibromialgii towarzyszą nie tylko bóle i trudności w poruszaniu się, ale także postępujące wyczerpanie organizmu, spowodowane bezsennością. Często prowadzi to do depresji i całkowitego inwalidztwa.

Choroba zwyrodnieniowa – jak jej zapobiec?

Tylko wiedza może uratować Cię przed błędem lekarza. Nie szczęście, nie ślepy traf i nie zaciskanie kciuków. Czasem po prostu musisz wiedzieć lepiej, żeby nie dać sobie zrobić krzywdy. Dowiedz się, jak walczyć z zwyrodnieniami stawów i odróżnić je od niebezpiecznych chorób o podobnych objawach – przeczytaj o tym w piśmie Dr Medicus.

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z ofertą prenumeraty magazynu Dr Medicus i nie ryzykuj więcej swojego zdrowia!