Choroba nowotworowa – czy wiesz jak szybko ją wykryć i powstrzymywać jej rozwój?

Choroba nowotworowa

Nikt z nas nie chciałby zapewne, by ta wiedza kiedykolwiek mu się przydała – obojętnie, czy mogłaby pomóc nam, czy naszym bliskim. Nowotwórrakchemia to słowa tabu, których unikamy w rozmowach z rodziną i znajomymi. Udajemy, że ich nie ma, by nie kusić losu. Trudno nam je wypowiedzieć, a jeszcze trudniej przyjąć do wiadomości istnienie choroby nowotworowej. Zwłaszcza, gdy może ona dotyczyć nas samych.

Niestety, jak pokazują wieloletnie badania, komórki rakowe są z nami na co dzień. Zagnieżdżone w naszym organizmie, rozwijają się gdzieś w jego zakamarkach i nigdy nie wiadomo – czy i kiedy się uaktywnią.

Przykładowo, pojawienie się brodawek, zaciemnień i zrogowaceń skóry jest bardzo częstym (60% przypadków) objawem raka żołądka. Może też zwiastować problem z piersiami, jajnikami, nerkami czy wątrobą. Z kolei nowotwór płuc może wiązać się z odczuwaniem nagłych uderzeń ciepła i zaczerwienieniem skóry twarzy.

Choroba nowotworowa objawia się także:

• biegunką,

• przyśpieszonym tętnem,

• podniesionym ciśnieniem tętniczym.

Dzieje się tak, ponieważ komórki nowotworowe zaczynają produkować w nadmiarze serotoninę. Niestety, bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia na polu onkologicznym, jest to praktycznie niemożliwe do zdiagnozowania. Uważa się, że im trudniejszy do wykrycia, tym bardziej złośliwy jest nowotwór. Dlatego bardzo często rozpoznanie dokonywane jest zbyt późno – gdy zmiana jest już zaawansowana, a nawet rozsiana po organizmie.

Jednak niezależnie od tego czy mówimy o raku jelita grubego, czy innym nowotworze, warto wiedzieć, że istnieją określone objawy i schorzenia, zdradzające obecność choroby w naszym organizmie. Wiedza na ich temat, może uratować życie nam lub naszym bliskim. Właśnie dlatego nie warto jej lekceważyć. Jeśli chcesz wiedzieć więcej kliknij tutaj.